۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۳۱۲
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

عده ای سست ایمان از تهدیدهای دشمنان می هراسند | ایستادن پای ارزش ها دشمن را عقب می راند

معاون جامعه مدرسین با اشاره به این که عده ای سست ایمان از تهدیدهای دشمن می هراسند، گفت: محکم و استوار ایستادن پای ارزش ها در میدان های نبرد است که می تواند دشمن را از پای در بیاورد.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در مراسم احیای دومین شب قدر که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به این که خداوند دائماً برای تکامل انسان ها در حال افاضه فیوضات است، گفت: خداوند در هر حال به وسیله پیامبران یا فطرت صاف و پاکی که به انسان ها عطا کرده است، برای آن ها برنامه های معنوی ارسال می کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ارتکاب گناه مانع رسیدن فیوضات الهی می شود، اظهار داشت: فیض الهی دوام دارد، اما معاصی و نافرمانی های ما و واژگون سازی دستورات الهی منشأ صدمات و لطمات مادی و معنوی است، توکل به خداوند و انجام وظایف معنوی سبب می شود تا خداوند خیرات و برکات را شامل حال انسان کند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این که عده ای سست ایمان از تهدیدهای ترامپ مبنی بر اعمال تحریم های جدید می هراسند، ابراز کرد:  این افراد باید مقداری مسائل صدر اسلام را مرور کنند تا بدانند وضعیت مسلمانان در آن روزگار بسیار سخت تر از هم اکنون بوده است، اما آن ها با توکل بر خداوند جلو رفتند و خداوند نیز آن ها را مورد عنایت خود قرار داد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر امروزه نیز مردم روحیه الهی داشته باشند و برای دین مخلصانه عمل کنند، بدون تردید خداوند در دل دشمنان اسلام رعب و وحشت ایجاد کرده و آن ها را منکوب خواهد کرد تا نتوانند کار به جایی ببرند.

وی تأکید کرد: محکم بودن و استوار ایستادن پای ارزش ها و همچنین ثابت قدم بودن در میدان های نبرد است که می تواند دشمن را از پای در بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این که آمریکا اجازه نخواهد داد تا اروپا از ایران حمایت کند، مطرح کرد: نزدیک به 4 دهه است که از انقلاب ما می گذرد و روزی هم نیست که آمریکا، اروپا و یا کشورهای مرتجع منطقه ما را تهدید نکنند، اما ما با اتکای به قدرت ولایت و توکل بر خداوند توانسته ایم سر پا بایستیم و به دشمن اجازه سیطره بر کشور را نداده ایم؛ بدون شک این پیروزی ها در حقیقت از جانب خداوند است که شامل حال ما می شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تلاش دشمن در جهت وارونه جلوه دادن حقیقت ها خاطرنشان کرد: ملت سرافراز ایران اسلامی سال ها است که همه مشکلات و سختی ها را تحمل کرده و خم به ابرو نیاورده اند و استوارانه پای مکتب اهل بیت(ع) ایستاده اند؛ این روحیه سبب رسیدن نصرت الهی به ملت ایران بوده و خواهد بود.

وی با بیان این که ما باید در شب های نورانی قدر توبه حقیقی به جا بیاوریم تا فیوضات الهی بیش از پیش نصیبمان شود، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا روحیه های معنوی در جامعه تقویت شود تا زمینه های فساد از بین برود، زیرا دشمن امروزه از طریق همین زمینه ها وارد جنگ نرم شده و درصدد است فرهنگ کشور را در دست بگیرد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات